UA / RU
Підтримати ZN.ua

Сайт британської Times став платним

Times, одна з найвідоміших газет Великобританії, із 2 червня впускає читачів на свій сайт тільки за плату. Добова підписка коштує фунт, тижнева - два. Ті ж правила діють і для дочірнього видання Sunday Times. Обидва видання належать корпорації News австралійського медіамагната Руперта Мердока.

Times, одна з найвідоміших газет Великобританії, із 2 червня впускає читачів на свій сайт тільки за плату. Добова підписка коштує фунт, тижнева - два. Ті ж правила діють і для дочірнього видання Sunday Times. Обидва видання належать корпорації News австралійського медіамагната Руперта Мердока.Про намір перевести всі свої сайти на платні рейки пан Мердок вперше оголосив у серпні минулого року. За цією схемою вже працюють американські Financial Times і Wall Street Journal, що належать йому ж. Це єдині великі видання в США, які зважилися на подібний крок. Із січня 2011 введе платну підписку та мережеве представництво New York Times. Ребекка Брукс, генеральний директор британського підрозділу корпорації News, назвала те, що трапилося початком нової ери: «Ми вважаємо, що новинні сайти пропонують реальну цінність, і будемо сподіватися на продовження інвестицій та інноваційної діяльності в інтересах читачів». Тим часом травневі дані Контрольно-ревізійного тиражного управління Великобританії свідчать про падіння тогорічного тиражу всіх британських газет. Показник Times знизився майже на 13% і склав 515 379 примірників; Sunday Times - на 6% (1 117 749 примірників). Медіаексперти вважають, що уведення плати за доступ до сайтів є вкрай ризикованим кроком, який багато видань будуть змушені здійснити у силу необхідності. «Багато хто з них не досягне бажаних результатів, - говорить Роберт Пікард, експерт з економіки у засобах масової інформації Міжнародної бізнес-школи у Йончепінгу (Швеція). - Платна модель стане успішною лише у тому випадку, якщо новини та інша інформація не будуть доступні безкоштовно в інших місцях - на телебаченні, радіо, у безкоштовних газетах або Інтернеті. Або ж якщо вони виявляться не настільки високої якості. Або ж якщо платні сайти ропочнуть надавати послуги, недоступні в інших ЗМІ». Аналітична компанія Experian Hitwise повідомляє, що за останні два тижні, які ще залишаються безкоштовними, трафік сайту Times знизився на цілих 60%: читачі перейнялися пошуком інших джерел інформації. Опитування, проведене організацією YouGov SixthSense, продемонструвало, що 60% британців готові розпрощатися із певною сумою за хорошу газету, але 83% відмовилися платити за інтернет-матеріали.