UA / RU
Підтримати ZN.ua

Росія відмовилася віддати Польщі оригінали розмов смоленських пілотів

Міждержавна авіаційна комісія відмовилася надати польській стороні документацію із Смоленського аеродрому у рамках розслідування причин катастрофи літака Президента Польщі Леха Качинського. Про це заявив сьогодні, 21 вересня, представник Польщі в МАК Едмунт Кліх.

Міждержавна авіаційна комісія відмовилася надати польській стороні документацію із Смоленського аеродрому у рамках розслідування причин катастрофи літака Президента Польщі Леха Качинського. Про це заявив сьогодні, 21 вересня, представник Польщі у МАК Едмунт Кліх.За його словами, росіяни аргументують свою відмову тим, що політ проходив за правилами цивільних авіаперельотів. Кліх назвав дещо дивною таку позицію, підкресливши, що Польща також не отримає документацію щодо обльоту аеродрому, здійсненого 15 квітня, і не має доступу до оригіналу розмов у диспетчерській в день катастрофи. Він додав, що сьогодні МАК передала польській стороні останні документи розслідування. Кліх також повідомив, що МАК планує самостійно підготувати рапорт про причини катастрофи, який буде переданий польській стороні і оприлюднений. МАК планує оприлюднити остаточний рапорт про причини Смоленської авіакатастрофи, в якій у листопаді загинули 96 польських громадян. У попередньому, оприлюдненому у травні рапорті, МАК опосередковано назвав причиною трагедії помилку пілотів, які спробували посадити літак незважаючи на сильний туман. Нагадаємо, літак президента Польщі Леха Качинського розбився під Смоленськом 10 квітня. Загинули 96 осіб - 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Серед загиблих - президент, його дружина і представники керівництва країни. Вони прямували до Катині, щоб взяти участь у траурних заходах. Літак сідав в умовах сильного туману і зачепився за дерева. Контрольована російською владою Міждержавна авіаційна комісія називає причиною Смоленської трагедії помилку пілотів, які спробували посадити літак, незважаючи на сильний туман. У той же час частина фахівців вважає причиною катастрофи неправильні дані, надані екіпажу диспетчером Смоленського аеродрому, через які літак опинився над землею на кілометр ближче від початку злітно-посадкової смуги. За однією з версій, диспетчер надав неправильні дані екіпажу через неправильні показання застарілого радара аеродрому. За даними польських ЗМІ, на пілотів президентського лайнера чинився тиск. У момент катастрофи Ту-154, як писала раніше преса, у кабіні пілотів перебував глава польських ВПС Анджей Блазік і директор дипломатичного протоколу Міністерства закордонних справ Маріуш Казана. Брат загиблого президента Ярослав Качинський раніше заявив, що в катастрофі Ту-154 винен уряд Польщі.

За матеріалами УНІАН