За інформацією «Дзеркала тижня», експерти Євросоюзу розробили програму відновлення руху потягів між Україною та Молдовою через Придністров'я. При цьому її реалізації можуть перешкоджати технічні особливості функціонування молдавської і придністровських залізниць.
Як стало відомо «ДТ», алгоритм дій Євросоюзу щодо відновлення залізничного руху на ділянці Кишинів-Тирасполь-Одеса складається з наступних елементів: експертиза технічного стану залізниці на її придністровській ділянці (на даний момент практично завершена); створення посередницької структури, яка координуватиме взаємодію молдавської і придністровської залізниць; розробка заходів із встановлення безпеки пасажирських перевезень, а також узгодження графіка руху потягу із «Укрзалізницею».
При цьому у недалекому майбутньому європейські експерти запропонують Україні погодити умови організації залізничного руху за маршрутом Кишинів-Тирасполь-Одеса на території України (на ділянці Кучурган-Одеса), повідомило джерело.
Проблема полягає в тому, що Євросоюз планує організувати за вищевказаним маршрутом рух морально застарілого дизель-потягу. Молдавська і придністровська залізниці на сьогоднішній день не електрифіковані, тому організувати рух електропоїздів поки не виявляється можливим.
При цьому «Укрзалізниця» виступає проти запуску дизель-потягу по території України, що пов'язано з вимогами безпеки. В Україні заборонено запускати дизель-потяги під електрифікованими залізничними лініями. Ще одним аргументом проти запуску дизель-потягів є висока неекологічність даного виду транспорту.
Детальніше читайте у статті Віталія Кулика «Близьке-далеке» Придністров'я» у свіжому номері «ДТ».