Компанія British Petroleum назавжди заглушить свердловину у Мексиканській затоці, з якої вже кілька місяців у воду потрапляє тисячі барелів нафти. Про це у четвер, 5 серпня, повідомив відставний адмірал Берегової охорони США Тед Аллен, який керує роботами з ліквідації аварії.
За його словами, він прийняв таке рішення після успішного завершення останніх заходів з припинення катастрофічною витоку.
Компанія ВР планує закачати цемент у свердловину на глибину у півтора кілометра з надводних суден у районі аварії.
Адмірал Аллен, однак, підкреслив, що ці роботи не повинні відвернути увагу від головного інженерного завдання - буріння додаткової свердловини, яка взагалі відведе нафту від аварійної.
Раніше президент США Барак Обама заявив, що «довга битва з витоком нафти нарешті наближається до свого завершення».
Цим словами голови Білого дому передувала публікація доповіді, підготовленої американським урядом, згідно з якою майже три чверті розлитої у Мексиканській затоці нафти було або зібрано, або спалено, або випарувалося і розчинилося із природних причин.
У той же час науковий радник Білого дому Керол Браунер заявила, що приблизно 25% нафти, що розлилася, як і раніше становить небезпеку для навколишнього середовища.
У доповіді повідомляється також, що пляжі та очеретяні зарості все ще перебувають під загрозою забруднення, і що необхідно проведення нових досліджень довгострокових наслідків впливу розливу нафти на природу.
Президент Барак Обама привітав позитивні звістки, що надходять останніми днями з місця аварії, але додав, що «робота із збору нафти та усунення забруднення буде продовжуватися».
Прес-секретар Білого дому Роберт Гіббс також повідомив, що американський президент може зняти мораторій на шельфові буріння до листопада цього року - якщо будуть виконані всі висунуті ним раніше умови.
Нагадаємо, що платформа Deepwater Horizon затонула у Мексиканській затоці біля узбережжя штату Луїзіана 22 квітня після вибуху і 36-годинної пожежі. У результаті інциденту загинули 11 людей.
З цього моменту із пошкодженої свердловини на дно Мексиканської затоки щоденно виливалося від 35 тисяч до 60 тисяч барелів нафти.
Загальні збитки British Petroleum від катастрофи вже перевищили 3 млрд доларів і можуть збільшитися до 30 млрд доларів.