UA / RU
Підтримати ZN.ua

Французькі учені дізнались таємницю правдоподібності картин Леонардо да Вінчі

Учені з Франції провели пошарове сканування картин Леонардо да Вінчі, що зберігаються у музеї Лувру. Як вважають дослідники, їм вдалося розгадати таємницю техніки сфумато, яка робить картини італійського генія такими правдоподібними.

Учені з Франції провели пошарове сканування картин Леонардо да Вінчі, що зберігаються у музеї Лувру. Як вважають дослідники, їм вдалося розгадати таємницю техніки сфумато, яка робить картини італійського генія такими правдоподібними.Учені з реставраційної служби музеїв Франції в співпраці з Європейським синхротронним центром за підтримки Лувру провели детальне дослідження «Мони Лізи» Леонардо да Вінчі та інших робіт художника. Італієць використовував техніку сфумато, що дозволяє досягнути «відчуття повітря» і легкого серпанку. Хіміки вважають, що досягнути ефекту об'єму, реалістичності і контурів, що «розчиняються», художникові вдалося завдяки поєднанню шарів різної товщини і колірної гамми. Результати дослідження «прочинили» таємницю шедеврів італійця: майстер наносив на полотно один за іншим 30 тонких шарів фарби, товщину кожного шару не привищує 30-40 мікронів (що вдвічі тонше  людської волосини). Художник відкрив унікальну методику для створення відтінку - замість міді він використовував окисел марганцю, а також застосовував відому лише йому суміш масел, смол, екстрактів рослин, завдяки чому створив дивовижний ефект об'єму і широти відтінків. Музей Лувру володіє найбільшою колекцією робіт Леонардо (наприкінці життя італієць переїхав до Франції під заступництво короля Франциска I, помер художник в Амбуазе). Окрім «Мони Лізи» там знаходиться остання робота митця – «Іоанн Хреститель», а також «Марія з Немовлям і святою Ганною» – рання версія «Мадонни в скелях». За матеріалами Газеты.Ru