ПІРАТСЬКА ГАВАНЬ СОТ НЕ В ЗМОЗІ ЗУПИНИТИ КИТАЙСЬКИХ «КОРОЛІВ ПІДРОБОК»

Поділитися
Леза Gillette, пиво Budweiser, паливні фільтри Bosch, програмне забезпечення Microsoft. Все це вироби прославлених...

Леза Gillette, пиво Budweiser, паливні фільтри Bosch, програмне забезпечення Microsoft. Все це вироби прославлених міжнародних марок, і ви сміливо можете битися об заклад про те, що «підприємці» із Китаю або вже їх підробили, або завзято над цим працюють. Коли КНР у грудні минулого року приймали у Світову організацію торгівлі, китайські власті зобов’язалися вжити жорстких заходів проти ділків такого типу.

Однак минуло більш як півроку, а пірати поводяться ще зухваліше, значно розширивши виробництво фальшивих виробів провідних зарубіжних компаній. До того ж вони насичують підробками не лише внутрішній ринок своєї країни, а й активно проштовхують їх за кордон. Природна реакція Вашингтона має, вочевидь, полягати в ініціюванні міжнародного розгляду з приводу судової бездіяльності Пекіна.

Проте навряд чи це станеться так скоро. Експерти в сфері торгівлі переконані, що довести факт порушення Китаєм своїх зобов’язань буде дуже складно. Адже формулювання Угоди щодо торгових аспектів захисту інтелектуальної власності, відомої за своєю англійською абревіатурою як TRIP, виглядають занадто вже розпливчасто. З одного боку, згаданий документ закликає уряди держав-членів забезпечити «ефективну протидію» поширенню підробок, а з іншого — чітко не вказує, що під цим мається на увазі. Так коментує цей правовий нонсенс Джозеф Саймон, співзасновник гонконгівської адвокатської фірми Baker & McKenzie і віце-голова Пекінського комітету із захисту торгових марок. (Це організація, діяльність якої спрямована на запобігання появі підробок, до якої входять представники таких міжнародних компаній, як Compaq, Anheuser-Busch, Johnson & Johnson, Philip Morris, Prada й інших.)

Тож, попри скарги провідних корпорацій світу, Сполучені Штати й інші члени СОТ, очевидно, не зможуть знайти юридичні підстави для підготування позову проти Пекіна й обвинувачень його в неефективній боротьбі з піратством.

Політика в цьому питанні також відіграє свою роль — Вашингтон чудово усвідомлює, що в результаті серйозного тиску на піратів у КНР можуть зникнути багато тисяч робочих місць у той період, коли країна переживає стрімке зростання безробіття. Тому перспектива розвитку подій за цим сценарієм виглядає дуже малоймовірною.

Закордонним компаніям залишається сподіватися лише на те, що Пекін вживатиме проти виготовлювачів фальшивої продукції жорсткіші заходи, порівняно з тими, які він обіцяв при вступі в СОТ. Останнє слово китайського уряду було таким: цього літа буде введено в дію нові нормативні акти, що передбачають збільшення вдесятеро установленої на даний момент суми штрафу для ділків, провину яких буде доведено.

Чи зможуть ці заходи кардинальним чином змінити ситуацію? Загалом методи примусу традиційно виявляються дієвими. Однак попри те, що представники на місцях (міністерство промисловості й торгівлі, а також бюро контролю якості) хотіли б бути більш жорсткими, особливо в тих випадках, коли за нейтралізованих піратів їм виплачуються премії від міжнародних компаній, вони дуже неохоче «здають» винних. У чому ж річ? Представник компанії Procter & Gamble у КНР Джон Ям пояснює ситуацію так: вони не бажають передавати справи в поліцію тому, що не хочуть втрачати частину своїх доходів. У перекладі з дипломатичної мови це може означати, що чиновники одержують від піратів певний хабар, який вони втратять, коли за справу візьмуться правоохоронні органи.

Президент Міжнародної коаліції по боротьбі з фальшивками Тімоті Трейнер указує, що в той час, коли провідні світові компанії шукають шляхи, як приборкати поширення підробок їхніх виробів, закордонні бізнесмени щороку зазнають збитків, що обчислюються десятками мільярдів доларів. Піратська продукція стає складнішою, ринок китайських підробок стрімко розростається: за даними американських експертів, були відзначені випадки продажу в США фальсифікованих батарейок Duracell і зубних щіток Oral-B; Південна Америка сьогодні затоплена підробленими одноразовими лезами Prestobarba, а полиці російських магазинів завалені фальшивими бритвами марки «Спутник» (сьогодні і Prestobarba, і «Спутник» є брендами компанії Gillette). Підроблені шампуні Head & Shoulders і антибактеріальне мило Safeguard (широко відомі марки фірми Procter & Gamble) були виявлені на Філіппінах, у країнах Близького Сходу і Східної Європи.

Сьогодні можна зробити однозначний висновок: членство Китаю в СОТ не зможе зупинити хвилю сурогатів предметів споживання відомих марок, які заполонили ринки практично всіх континентів. Зробити це допоможе лише безумовне дотримання букви закону з боку всіх органів державної влади КНР, а також рішуча боротьба з корупцією. І з огляду на той факт, що китайські торгові марки дедалі частіше самі стають жертвами піратського виробництва, Пекін одного чудового дня може отримати досить переконливу причину для того, аби покласти край «королям підробок» одним махом.

(За матеріалами журналу Business Week)

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі