11 МЛРД. ДОЛ. НА МОРОЗИВО, А СКІЛЬКИ НА КВІТИ?

30 сiчня, 2004, 00:00 Роздрукувати Bипуск № 4, 30 сiчня-6 лютого 2004р.
Відправити
Відправити

Була в капіталістів така традиція — під кожне Різдво згадувати про нещасних і знедолених, облагодіявши когось із них милостинею та сплакнувши над обов’язковою для кожного респектабельного видання різдвяною казкою...

Була в капіталістів така традиція — під кожне Різдво згадувати про нещасних і знедолених, облагодіявши когось із них милостинею та сплакнувши над обов’язковою для кожного респектабельного видання різдвяною казкою. Нині західні ЗМІ таких казок не друкують, зате наприкінці року звично публікують звіти Світового банку й МВФ, де кількість знедолених підраховується з точністю до кількох мільйонів. Проте нинішнього року на перший план виступили доповіді Всесвітньої організації охорони здоров’я і Worldwatch Institute, в яких розрив між рівнями життя бідних та багатих подається в не настільки заїжджених ракурсах.

Приміром, прив’язка до рівня доходу в доповіді ВООЗ не робиться, проте й без неї зрозуміло, чому очікувана тривалість життя японки становить сьогодні 85 років, а ось дівчинка, яка народилася одночасно з нею в Сьєрра-Леоне, навряд чи доживе й до 36 років. Адже 300 із тисячі дітей помирають там у віці до п’яти років. При цьому в 14 африканських країнах дитяча смертність нині вища, ніж була 1990 року.

Зате 1,7 млрд. чоловік — майже чверть усього населення Землі — належать, за даними Worldwatch Institute, до класу споживачів. Це переважно їхніми зусиллями витрати людства на товари й послуги зросли з 1960 року вчетверо й сягнули вже 2000 року 20 трлн. дол. На косметику при цьому витрачається 18 млрд. дол. на рік, на морські круїзи 14 млрд., а на морозиво — якихось 11 млрд. Причому, як підкреслюють автори дослідження, споживаючи більше, люди не стають щасливішими. Швидше, навіть навпаки: від надмірного споживання вони набирають зайву вагу, залазять у борги й потерпають від постійної нестачі часу. А планета при цьому опиняється на межі екологічної катастрофи.

Примітно, що недавно такий спосіб життя був властивий насамперед американцям, жителям Західної Європи та Японії. Нині ж лише в Китаї ряди споживачів поповнилися 240 млн. чоловік. Правда, хоча за кількістю китайські споживачі вже перевершили американських, витрачають вони набагато менше, ніж жителі США. А в цілому на 12% населення Землі, що живе в Північній Америці та Західній Європі, припадає 60% усього виробленого людством продукту. А на частку 30% землян, які народилися в Африці чи Азії, — 3,2%. Причому бюджет середньостатистичної сім’ї в Екваторіальній Африці за останні 20 років упав приблизно на 20%.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter або Відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК