Термін оформлення не повинен перевищувати дві години

Поділитися
У митних пунктах пропуску автомобільного, повітряного та залізничного транспорту запроваджено механізм здійснення попереднього документального контролю.

Час від часу на найбільш напруженій ділянці українського кордону з Польщею виникають кілометрові затори з вантажних автомобілів. Найбільше від цього потерпають ті, хто не потребує ретельного митного огляду. Як наслідок, у когось це недоотримані прибутки, нереалізовані проекти тощо. Для прискорення митних процедур із 15 грудня 2011 року у всіх пунктах пропуску автомобільного, повітряного та залізничного сполучення в Україні запроваджено механізм здійснення попереднього документального контролю. Він передбачає проведення усіх контрольних заходів: карантинних, фітосанітарних, санітарних, екологічних виключно посадовими особами митниці. Представників інших служб митники залучатимуть лише у разі виникнення якихось проблемних питань. І це не єдині новації на українській митниці.

Що це дає бізнесу? Яких ще новацій можна очікувати найближчим часом від митної служби? Про це власкору газети «Дзеркало тижня. Україна» розповідає начальник відділу організації митного контролю Львівської митниці Андрій Тодощук.

- Кордон між Україною і Республікою Польща - останній рубіж ЄС. Навантаження на нього постійно зростає. Лише за 2011 рік товарообіг тут зріс на 30%. Загалом через Львівську митницю, яка охоплює чотири автомобільних пункти пропуску, торік було пропущено 3,5 млн. одиниць транспортних засобів різного класу. Аби прискорити їх пропускну спроможність, уряди України і Польщі досягли домовленостей про розбудову двох нових пунктів пропуску - «Грушів–Будомєж» та «Угринів–Долбичув». Їх планується звести на території Польщі, а всі митні процедури здійснювати спільно з українськими митниками. Як засвідчив досвід, проблеми, що виникають на кордоні, можна вирішити лише спільними зусиллями з польськими колегами.

- Бізнесу сподобалась ідея «зеленого коридору». Чому б цей досвід автоматично не поширити на інші ділянки кордону?

- Активна співпраця митних служб України і Польщі розпочалася в пункті міжнародного автомобільного пропуску «Краковець–Корчова» з експерименту під назвою «зелений коридор». Ним могли скористатися громадяни, які перетинають кордон у службових, туристичних цілях чи їдуть на лікування, навчання і мають відповідні підтверджувальні документи. Суть новації в тому, що тепер громадяни, котрі обирають «зелений кордон», надалі не перетинаються з загальною чергою, а потрапляють на такий самий «зелений коридор» на польському боці. Після того як ми переконаємося в його ефективності, цей принцип роботи буде перенесено на пункт пропуску «Рава-Руська - Гребенне». Надалі - черга за пунктом пропуску «Шегині–Медика». Користь від запровадження «зеленого коридору» значна, але є й ризики. Тому якщо під час його перетину все-таки буде виявлено порушення, то штраф порушникові загрожує істотний. Що ж стосується автоматичного поширення досвіду, то тут слід зважати на те, що кожен пункт пропуску має свої особливості.

У процесі реалізації ще один українсько-польський проект - інформування однієї митниці іншою засобами телекомунікації (електронна пошта) про товари, які виїжджають із території наших країн. Це допоможе заздалегідь підготуватися до зустрічі вантажів. За необхідності дасть можливість оперативно виставити більше людей на митниці, запросити певних експертів тощо.

- Як уже повідомив голова Державної митної служби України Ігор Калєтнік, наприкінці червня львівська і польська митниці розпочнуть реалізацію пілотного проекту Fast way, який має забезпечити швидке переміщення порожніх вантажних транспортних засобів. Як іде реалізація ідеї?

- Ідея проекту належить польській стороні. Вона передбачає організацію окремого каналу переміщення і контролю порожніх транспортних засобів у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Краковець–Корчова» в напрямку
виїзду з України до Республіки Польщі. Передбачається, що митний контроль починатиметься в країні, з якої виїжджатиме транспортний засіб. Це значно пришвидшить перетин кордону. Для цього смуги вантажного транспортного засобу з товаром і без товару розділять. Для України це надзвичайно актуально. Адже близько 70% транспортних засобів, що виїздять із нашої країни, - без вантажів. Наприклад, їх кількість на пункті автомобільного пропуску «Краковець–Корчова» сягає 35%, а «Шегині–Медика» - аж 87%. На їх оформлення витрачається значно менше часу, і для них передбачено значно менше митних процедур, ніж для завантажених авто. То чому вони мусять марнувати час?

При виїзді з України машину зважуватимуть, фіксуватимуть усі необхідні дані: на кого зареєстровано транспортний засіб, його номер, вага тощо. Цю інформацію заноситимуть до електронної картки, яку видаватимуть водію, а також електронною поштою надсилатимуть польським колегам. Митники з Польщі зчитуватимуть зазначену інформацію, за необхідності - додаватимуть свою, - і автомобіль їхатиме далі. За таким самим принципом буде організовано роботу й польської митниці. Це означає, що час перетину кордону з допомогою Fast way буде скорочено майже удвічі.

- Які ще новації очікують представників бізнесу на кордоні?

- З 15 лютого по 15 квітня ц.р. на Львівській митниці буде впроваджено використання інформаційних терміналів для представників бізнесу, що дасть змогу митним брокерам оформляти вантажну митну декларацію безпосередньо на митниці через електронний термінал. Це зроблено як для мінімізації контактів брокера з митником, так і для формалізації процедури. У такому ж автоматичному режимі можна буде отримати інформацію із зазначеним часом та прізвищем інспектора, який здійснюватиме перевірку вантажу. Якщо найменувань товару не більше десяти і не потрібні додаткові перевірки та експертизи - термін його оформлення не повинен перевищувати дві години.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі