МІНЯТИ МОБІЛКИ, МОВ РУКАВИЧКИ CЕBIT: ОДИН ТЕЛЕФОН ДЛЯ ОФІСУ, ДРУГИЙ НА ВЕЧІРКУ, ТРЕТІЙ НА РИБОЛОВЛЮ... А ВЛАСНИК У НИХ ОДИН

Поділитися
Побувати на всесвітньо відомій виставці високих технологій CeBIT лише як спостерігач, не обтяжений тягарем обов’язкового укладення багатомільйонних контрактів, — це суцільна прикрість...
Все в одному...

Побувати на всесвітньо відомій виставці високих технологій CeBIT лише як спостерігач, не обтяжений тягарем обов’язкового укладення багатомільйонних контрактів, — це суцільна прикрість. Здавалося б, ну що тут складного? Їдь і дивися собі для власного задоволення всі новинки, що їх навіть просунуті споживачі побачать, як мінімум, через рік, а то й два, три та більше. Винятки трапляються нечасто, адже виставка налаштована на перспективу в планетарному масштабі. Вона розкриває перед учасниками й відвідувачами відразу кілька десятків експозиційних павільйонів, ще десяток допоміжних, плюс пересувні експозиції. Отже, походити є де, витримали б ноги та взуття. Щоправда, складність полягає не у вражаючих масштабах і гектарах оглянутих площ. Ніяково почуваєшся в моменти, коли мимоволі порівнюєш виставлені на СеBIT експонати з використовуваними в реальному житті технікою та обладнанням. Просто обвал якийсь виходить між ними. Зрозуміло, все пізнається в порівнянні. Однак у таку велику різницю важко повірити, тим паче якщо переконаний, що порівнюєш виставкові зразки не з чимось безнадійно застарілим, а з технікою, яка цілком має ще право на життя.

Із царини мобільної біжутерії

Майбутнє — це завтра чи вже нині?

Особливо вражаючим видалося це розходження в павільйоні з різноманітним мобільним устаткуванням. Порівнювати було неважко, оскільки в кишені лежав Nokia 3310. Одного разу я навіть дістав його біля стенда, щоб повною мірою відчути різницю, яка була явно не на користь мого апарата... Самолюбство відтануло лише після того, як з’ясувалося, що там-таки в Ганновері повним ходом продають телефони, аналогічні моєму. Причому за цілком пристойну ціну — 99 євро за умови підключення. Отже, від Європи ми не так уже й відстали. Проте за нинішніх темпів зміни лінійок мобільників таке може статися миттєво. Адже в цій сфері швидкість упровадження новітніх технологій така, що апарати, які ще місяць-два тому сприймалися як засекречена техніка майбутнього, завтра можуть з’явитися на прилавках звичайних магазинів.

До прискореного розвитку сегмента підштовхує розширення послуг операторів мобільного зв’язку та жорстка конкуренція серед виробників слухавок. За таких умов виживають лише технологічні монстри. Ось вони й приїхали на виставку. Тут тобі й фінська «Нокіа», і німецький «Сіменс», і американська «Моторола»... А чого вартий натиск і технології корейців («Самсунг», LG) та японців («Панасонік»)! Коли кращу продукцію всіх цих славетних компаній сконцентровано в одному (хоча й великому) павільйоні, розумієш, наскільки серйозним стимулом для невпинного розвитку є конкуренція.

Взявся за гуж...

Схоже, найзатишніше почувався в «мобільному» павільйоні «Сіменс». Хоча ця корпорація і поступається першим місцем за обсягами продажів у Європі мобільних телефонів фінам, зате виставка проходила, вважай, на її території. Крім того, небагато з представлених на CeBIT компаній могли похвалитися відвіданням їхніх експозицій такими високопоставленими особами, як канцлер Німеччини Шрьодер. Так, він відкривав німецькі експозиції, хоча йому тоді годилося б готуватися до виступу в парламенті з програмою оздоровлення німецької економіки. Зрозуміло, що Siemens Mobile і за площею, і за розміщенням відразу кількох його експозицій у павільйоні перебував, мабуть, у найбільш виграшному становищі. Нарешті, компанія зовсім недавно заявила про свій намір протягом кількох років стати абсолютним лідером і законодавцем моди в «мобільному» бізнесі, тому сподобилася особливої уваги відвідувачів, які очікують уже на цій виставці підкріплення обіцяного конкурентоспроможними розробками.

Четвірка «наворочених» новачків

На виставці було представлено чотири нові моделі в лінійці «Сіменса». Очевидно, саме на них компанія робить ставку в боротьбі за «просунутого» споживача, якому треба набагато більше, ніж просто телефон, і який готовий за це платити. Серед моделей-новачків найпросунутіша — SX1. Їй під силу, мабуть, будь-який додаток із тих, що придумані для мобільних телефонів. Зокрема в телефон умонтована цифрова фотокамера, що дозволяє оперативно запам’ятовувати відеоінформацію і відсилати її з допомогою MMS (сервіс медіа-повідомлень) або на екран іншого сучасного телефона, або прямо до поштової скриньки комп’ютера. В його корпус умонтовані відео- та аудіоплеєри, а також FM-радіо. Природно, звучання цієї мобілки поліфонічне: мелодія дзвінка вже не нагадує партію, виконану на одній струні, натомість чути партію у виконанні оркестру музичних інструментів. Для любителів розваг передбачено технологію Java, що забезпечує завантаження з Інтернету нових ігор та додатків. Високошвидкісний доступ до мережі здійснюється з допомогою технології GPRS. Є і функція Вluetooth, що дозволяє з допомогою додаткового приймально-передавального пристрою спілкуватися по телефону, не виймаючи його з кишені (зрозуміло, жодних дротів при цьому не використовують). Не забули розробники й про повний набір ділових додатків.

Для зручності користування цим мультимедійним агрегатом дизайнерам довелося істотно збільшувати екран, змістивши його в центр корпуса. Загальні габарити від цього не збільшилися. Секрет у тому, що кнопки для набору розміщені не під екраном (як це роблять зазвичай), а по обидва боки від нього. Місця, що звільнилося під екраном, цілком вистачило, щоб укрупнити клавіші керування телефоном. Загалом, фахівці вважають, що ця модель небезпідставно претендує на новий стандарт для наступного покоління мобільних телефонів.

Друга за оригінальністю виконання — модель SL55. Її особливості — розсувний корпус і крихітні розміри. Попри мініатюрність, телефон має великий кольоровий дисплей і доступ до меню навіть при закритій клавіатурі, а головне — зовсім не скромні функціональні можливості. Так, поліфонічні тони дзвінка, логотипи та фонові графічні зображення завантажуються одним натисканням кнопки. Підтримка безпровідної технології Java гарантує розмаїтість нових додатків та ігор. Є також можливість швидкого передавання даних з допомогою GPRS. SL55 комплектується знімною фотокамерою з умонтованим спалахом.

Більш традиційні у виконанні моделі М55 і А55. Перша, крім усього іншого (кольоровий дисплей, MMS, GPRS, Java, камера для зйомки...), вражає наявністю звукового синтезатора Cubasis mobile, з допомогою якого можна в мобільному режимі мікшувати звукові записи. Створений користувачем звуковий файл можна використати як мелодію дзвінка або включити в мультимедійне повідомлення. Динамічні світлові ефекти збоку корпуса можна запрограмувати так, щоб індивідуалізувати вхідні дзвінки й зробити кожен дзвінок упізнаваним навіть після настання темряви.

Компактний А55 має у своєму розпорядженні поліфонічні тони та функцію Calling Faces, що дозволяє кожному записові телефонної книжки присвоїти певний малюнок, а потім із першого погляду визначати, хто телефонує. Для телефона випускають змінні кришки Clipit. Та найголовніша перевага цього мобільника — невисока ціна. Як відомо, його популярний попередник А50 вирізнявся найвищим обсягом продажів серед моделей «Сіменса». Отже, цього самого очікують і від А55.

* * *

Судіть самі, чи можуть змагатися ваші нинішні мобільні супутники з такими «експонатами», виробництво яких уже йде повним ходом. Найобразливіше, мабуть, що вже через кілька місяців телефони-новинки почнуть надходити в роздрібну мережу, і не лише в Західній Європі, а й в Україні. Ще гірше — уявіть, ваш знайомий купує собі таку модель. Як після цього спілкуватися з ним на ти? Та й йому буде непереливки: кому він надсилатиме свої MMS?

Залишається сподіватися, що надходження найпросунутіших моделей усе-таки розтягнеться в часі хоча б на 6—9 місяців. І технологічний прорив спочатку відбудеться в Західній Європі, де споживач уже готовий або замінити застарілі зразки на нові, або придбати для себе другий і навіть третій телефони, йдучи за модними тенденціями: телефон, як і краватка, підбирається під одяг або відвідуване місце...

Коментар із виставки

Пітер Запф,
президент з мобільних телефонів
Siemens IC

— Технології дозволяють робити апарати дедалі меншими й меншими, кращими й кращими, але чи всі споживачі готові до цього?

— Люди хочуть нових додатків. Проблема ж полягає в рівні розвитку національних телекомунікацій. У цьому сенсі ринки Азії відрізняються від американських і навіть італійський — від німецького. Індія, приміром, поки що не готова до ММS.

— Де і як компанія планує продавати апарати нової лінійки, включно з наймініатюрнішими Xelibri та мультимедійним SX1?

— Переконаний, невдовзі людина чинитиме з мобільним телефоном, як нині — з годинниками: одні годинники йдуть під діловий костюм, інші — під джинси... Природно, це станеться лише за умови масового проникнення на ринок мобільних телефонів. Тоді мобільник виконуватиме роль не лише засобу зв’язку, а й модного аксесуара. Дуже вдалий приклад такого телефона — мініатюрний Xelibri. Це, швидше, стильна прикраса, ніж апарат, яким можна телефонувати. Сказане ще не актуальне, приміром, для Бангладеш чи Індії, де мобільна телефонія щойно розпочалася. Зате в країнах Європи, включно з Україною, є хороший потенціал. Тут нова продукція вже може піти в тому чи іншому обсязі. Бізнес ми почнемо з таких країн, як Італія, Німеччина, Китай, Гонконг. Тут зосереджено багато покупців, які вже думають про те, аби придбати другий і третій, і навіть четвертий апарати. Причому ми розраховуємо ще й на успіх нової стратегії продажів, що передбачає реалізацію нашої техніки в бутиках, де продаються товари відомих марок.

— Коли новинки з’являться в Україні?

— Продажі розпочнемо з травня. Запуск — за розкладом, залежно від країни, причому кожен запуск може розтягтися на три-пять місяців. В Україні перші партії, швидше за все, з’являться влітку. Терміни багато в чому залежать ще й від активності наших партнерів та операторів мобільного зв’язку.

— Наскільки мені відомо, «Сіменс» почав реалізовувати стратегію лідерства на ринку мобільних телефонів і планує стати законодавцем моди у цій сфері. Як саме вона реалізовуватиметься?

— На сьогодні компанія вже посідає другу позицію в Європі. Тут удалося довести, що ми це можемо. Чотири роки тому, коли ми щойно прийшли на ринок, «Сіменсу» належала зовсім маленька частка європейського ринку, ще менше — азіатського. Сьогодні ж ми присутні і в Північній, і в Південній Америці, в Азії, Європі. Лише за останні дванадцять місяців ми завоювали 50% ринку Бразилії. Це підтверджує наші можливості здійснити ривок.

— З урахуванням досить жорсткої конкуренції, хотілося б почути про політику цін у різних сегментах ринку.

— Це дуже прозора політика. Ціни під контролем. Вони мають бути найкращими для кожного конкретного продукту. Водночас це не наша політика — бути найдешевшими. І якщо ви подивитеся на ринок, то побачите, що ми забезпечуємо хороше співвідношення ціни та якості. Займаючись ціноутворенням, ми беремо до уваги широке коло чинників, що визначають становище продукту на ринку. Безумовно, ціна має бути конкурентоспроможною.

Дженс-Томас ПієтрЕлла,
старший віце-президент зі стратегії
та маркетингу мобільних телефонів Siemens IC

— Ми віримо, що зможемо підвищити свій відсоток не лише в межах Європи, а й у світовому масштабі. Протягом останнього року наша частка ринку у відсотковому відношенні зростала швидше, ніж у «Мотороли» чи «Нокіа» — наших найближчих конкурентів.

— На виставці представлено моделі високого та найвищого рівнів. Як у вас справи з виробництвом моделей середнього рівня?

— У «Сіменса» ціла лінійка мобільних телефонів найрізноманітнішого рівня за функціями та цінами. Добре відомо, що, купуючи перший телефон, користувач вибирає просту модель. Досі є величезні ринки, де людям потрібен просто телефонний зв’язок. Надалі користувача цікавлять досконаліші моделі з великою кількістю функцій. У Німеччині, приміром, користувач уже пройшов першу сходинку й тепер прагне чогось складнішого. Його наступний вибір залежить як від власного досвіду, так і від рівня розвитку ринку. Тому «Сіменс» розвиває нові моделі в різних сегментах.

Ірина Ганжа,
директор підрозділу Siemens Mobile
в Україні

— Як ви будете пришвидшувати просування новинок на українському ринку?

— Ми не будемо відставати від Європи. Щоб не марнувати часу, уже нині підготували інструкції та програмне забезпечення для нових мобілок. Природно, працюємо зі ЗМІ. Дуже сподіваємося, що партнери по бізнесу нас теж підтримають, оперативно здійснивши закупівлі та розпочавши реалізацію нашої продукції.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі