Карбюраторні автомобілі прощаються з ринком. Запровадження в Україні екологічних норм Євро2 вимагатиме відкриття мережі автосервісних підприємств у багатьох невеликих населених пунктах і спричинить подорожчання найдоступніших вітчизняних автомобілів,

Поділитися
Через кілька місяців із вітчизняних автосалонів зникнуть нові карбюраторні легкові автомобілі, оскільки вони не відповідають екологічним нормам Євро2...

Через кілька місяців із вітчизняних автосалонів зникнуть нові карбюраторні легкові автомобілі, оскільки вони не відповідають екологічним нормам Євро2. Відповідно до Закону «Про деякі питання ввезення на митну територію України транспортних засобів», з 1 липня 2006 року їх не можна буде зареєструвати в ДАІ. Крім того, зазначеним нормам не відповідають деякі інжекторні легковики, у конструкції вихлопних систем яких немає каталітичного нейтралізатора вихлопних газів (у народі — каталізатор).

Моделей мало, але всі в «тільняшках»

Сьогодні в нашій країні випускається лише кілька моделей автомобілів із карбюраторними двигунами, але частка їхніх продажів на вітчизняному ринку досить велика. За оцінками експертів, продажі ВАЗ-2107, ВАЗ-2104, «Ниви», «Таврії» та «Славути» (всі — з карбюраторами) становлять близько 25% від усього ринку. Це найдоступніші за ціною легковики (від 3800 до 7700 дол. США). Вони давно вже присутні на ринку, тому їх ремонт і технічне обслуговування не викликають труднощів у будь-яких умовах, включно з малокваліфікованим сервісом у гаражах.

Ця перевага робила купівлю недорогих машин привабливою передусім для жителів невеликих населених пунктів, де рівень автосервісу досить слабкий. Крім того, покупці таких авто не звикли їх обслуговувати на СТО і навіть нові автомобілі на гарантії часто обслуговували самостійно. З 1 липня 2006 року вони позбудуться такої можливості.

На заміну карбюраторним версіям прийдуть аналогічні машини з інжекторною системою живлення двигуна. Процесом подачі й регулювання палива в таких автомобілях керує електроніка, яку обслужити в домашніх або гаражних умовах неможливо. Для діагностики, регулювання та ремонту інжекторних двигунів із каталізаторами, що відповідають нормам вихлопу Євро2, необхідне спеціальне комп’ютерне обладнання, а головне — фахівці, які вміють ним користуватися. Ані спеціалістів, ані спецобладнання в достатній кількості в більшості невеликих українських міст і сіл наразі немає. Для того, аби продовжувати продавати автомобілі з інжекторними двигунами жителям цих населених пунктів, продавцям доведеться створювати в глибинці сервісні станції з сучасним устаткуванням і кваліфікованим персоналом. Такі СТО зможуть обслуговувати спочатку російські й українські машини, а згодом і сучасні іномарки. Таким чином, ділери російських автомарок підготують основу для наступу на вітчизняну глибинку іномарок, насамперед тих, які складають у нашій країні, — Daewoo, Chevrolet, Skoda, Hyundai і Kia.

Подорожчання — крок у небуття

Крім зміни технічних характеристик, найдешевші на ринку ЗАЗи та ВАЗи зазнають істотних змін у ціні. Модернізація систем живлення й вихлопу спричинить заміну багатьох вузлів та деталей. Комплектуючі інжекторних систем значно дорожчі за карбюратори, тому вартість автомобілів зросте в середньому на 500 дол.. Наприклад, популярна серед молодих українських сімей «Славута» може коштувати трохи менше 5000 дол., а перевірена часом і улюблена у водіїв із великим стажем ВАЗ-2107 — близько 6500 дол. Такі ціни можуть виявитися занадто високими для основних споживачів цих машин, які розраховують не лише купити недорогу машину, а й згодом мало витрачати на її обслуговування.

Втім, у продавців є чимало методів залучення покупців — від пропонування вигідних кредитів із невеликим початковим внеском до комплектування машини додатковим устаткуванням. Проте в любителів карбюраторних машин є ще час встигнути обзавестися таким анахронізмом XX століття...

Якщо говорити про виробничий цикл «класичних» ВАЗів і «Таврій», то чергове їх подорожчання може стати для покупців фатальним. Керівництво підприємств, які випускають ці машини, вже неодноразово заявляло про намір припинити випуск цих морально застарілих автомобілів, які не відповідають сучасним вимогам безпеки й комфорту. Але низькі ціни на них породжували досить значний і стійкий попит, і на догоду покупцям ці машини випускають і досі. Наближення ціни цих автомобілів до семитисячної позначки (7 тис. дол. США. — Ред.) різко знизить попит на них. Адже за такі гроші можна купити сучасніші ВАЗівські «дев’ятки», а трохи додавши грошей — Daewoo Sens. І якщо через рік-два випуск ВАЗ-2107, ВАЗ-2104, «Таврій» і «Славут» припиниться, на українському ринку не залишиться нових автомобілів вартістю менше 7 тис. дол.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі