У ринку фармацевтики є шанс на прозору та ефективну регуляцію

Поділитися
У ринку фармацевтики є шанс на прозору та ефективну регуляцію © Freepik
Фармацевтична спільнота підтримує нову модель регуляції маркетингових платежів.

Нова компромісна модель регуляції маркетингових платежів в аптеках, яка створена МОЗ та передбачає передачу адміністрування рекламних бюджетів виробникам і виключає вплив цих інвестицій на кінцеву ціну, має підтримку з боку фармацевтичної спільноти. Про це заявив голова асоціації “Виробники ліків України” Петро Багрій, передає “Інтерфакс-Україна”.

"Ця модель є більш компромісною та чітко встановлює, що маркетингові послуги оплачуються тільки на безрецептурні препарати і їх адмініструє виробник. Тобто виробник, щоденно відгружаючи безрецептурні препарати, чітко розуміє, скільки маркетингу він може заплатити, і надає відповідні дані Держспоживслужбі", — зазначив він.

Багрій вказав, що спочатку МОЗ пропонувало встановити ставку 12% маркетингових платежів від загального обороту аптек. Але це, за його словами, могло стимулювати монополію мереж, а менші виробники були б витіснені з ринку. Згідно з оновленим підходом:

  • встановлюється бюджет маркетингу на безрецептурні препарати на рівні 20% від продажів у минулому звітному періоді;
  • передбачається можливість маркетингової компенсації для аптек в розмірі 3% за утримання запасу рецептурних препаратів (актуально для аптек у селах та віддаленій місцевості);
  • адміністрування проводиться виключно виробником, що забезпечить максимально зручний та ефективний контроль.

"Зрештою для виробника це в рази менше, ніж 12% від обігу ринку. Крім того, виробник може здійснювати платити маркетингові платежі, якщо він хоче підтримати якийсь препарат. Це його право і вибір”, — зазначив Багрій.

Також він наголосив, що підхід позбавляє аптеки можливості вимагати “плату за полицю” й забезпечує здорову конкуренцію як між виробниками, так і мережами.

Окрім цього, фармацевтична спільнота закликає встановити чітке нормативне визначення, що саме є маркетинговою послугою, та за що аптеки можуть отримувати оплату. Таким чином можна буде позбавитись від навмисного завищення комерційних витрат, що в підсумку перекладається на пацієнтів.

Нагадаємо, зараз представники влади та органів регулювання у співпраці з гравцями фармацевтичного ринку працюють над створенням нової моделі взаємодії бізнесу та пацієнтів. Поки її не створять, маркетингові договори між аптеками та виробниками заборонені, а роздрібні націнки значно обмежені.

Також асоціація “Виробники ліків України” повідомляє, що над новими механізмами працюють в рамках міжвідомчої робочої групи під модерацією заступниці глави ОП Ірини Верещук. Там зазначають, що глава МОЗ Віктор Ляшко має пацієнтоцентричну позицію. У нього наявний дієвий підхід, що орієнтований на споживача, але водночас враховує інтереси бізнесу. Зараз цей підхід винесений на обговорення, очікується перша версія проєкту відповідної постанови Кабміну.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі