Такі результати телефонного опитування «ЗМІ в Україні», проведеного Інститутом Горшеніна.
Близько третини респондентів (35,6%) віддають перевагу соціальним новинам, близько чверті - кримінальним (28,9%), спортивним (25,5%), а також новинам у сфері культури та шоу-бізнесу (24,8%). Новини з гуманітарної сфери цікавлять 17,4% опитаних. Інші новини цікавлять 2,8% громадян України, а 1,9% - не цікавляться новинами взагалі. Не змогли відповісти на дане питання - 1,5% респондентів.
Більшість українців (76,7%) віддають перевагу телебаченню як джерелу інформації. Менше половини опитаних (40,2%) отримують новини з друкованих ЗМІ, кожен четвертий (25,7%) - від друзів або знайомих. Віддають перевагу радіо 21,1% респондентів, Інтернету - 16,8%. Іншими джерелами інформації користуються 1,3% опитаних, а 1,8% - не цікавляться подіями в Україні. Не змогли відповісти на дане питання 3,3% громадян України.
Майже половина українців (45,8%) дивиться новини та інформаційні програми того телеканалу, який транслює їх у зручний для респондентів час. Кожен четвертий віддає перевагу телеканалу, на якому: зрозуміло викладається інформація (25,9%), інформація якого викликає довіру (24,8%), інформація викладається об'єктивно (23,1%). За звичкою дивиться певний телеканал кожен п'ятий українець (20,2%), кожному шостому подобаються ведучі або оформлення програми (15,7%). При цьому кожен десятий опитаний зізнався в тому, що обирає телеканал випадковим чином (10,8%), а також - інтерпретація інформації якого збігається з його власною думкою (9,6%). Зізналися, що не мають можливості обирати телеканал 3,7% респондентів. Дивляться телеканали за рекомендацією людей, яким довіряють, 2,3%, і така ж кількість респондентів (2,3%) обрали відповідь «інше». Не змогли відповісти на це питання - 3,9% громадян України.
Більше половини українців (60,2%) визначають, якій інформації можна довіряти, самостійно аналізуючи інформацію з різних джерел. Кожен четвертий респондент довіряє думці авторитетних людей (25,8%), а також - телепрограмам, учасники яких повинні говорити без підготовки, без підготовки відповідати на запитання (23,1%). Кожен шостий опитаний (15,4%) довіряє тільки певним ЗМІ, журналістам. Відповідь «інше» на це запитання дали 4,2% респондентів, при цьому 5,8% заявили, що не довіряють жодній інформації зі ЗМІ. Вагалися з відповіддю на дане питання - 4,5% громадян України.
Коментуючи результати дослідження, експерт Інституту Горшеніна Марина Ткаченко зазначила, що сьогодні український інформпростір перенасичено політичною інформацією.
«В Україні склалася певна мода на подачу новин. Навіть ті інформприводи, які не мають явного політичного забарвлення, часто подаються засобами масової інформації в політичній інтерпретації. Як правило, це стосується подій у сфері освіти, культури, книговидавництва, того ж телебачення. Деякі ЗМІ вже примудрилися політизувати нещодавню церемонію вручення «Телетріумфу». Тому те, що кожного другого українця (51,7% опитаних) цікавить саме політична інформація, не випадково. І пов'язано, з нашої точки зору, із надлишком політичних і навколополітичних сенсів у медійному просторі», - сказала вона.
Також, на думку експерта, не дивно те, що в період кризи інтерес до економічних новин посідає друге місце. «На цьому тлі є тільки 17,4% опитаних, які цікавляться гуманітарною сферою. У країні, яка бідна на гуманітарні практики та культурні проекти, навряд чи цей відсоток найближчим часом буде рости», - вважає Марина Ткаченко.
Телефонне опитування «ЗМІ в Україні» проводилося Інститутом Горшеніна з 14 по 16 листопада 2011 Всього за випадковою вибіркою було опитано 1000 респондентів у віці від 18 років, у всіх обласних центрах України, містах Києві та Севастополі. Квотами були регіон проживання, стать і вік респондентів. Похибка репрезентативності дослідження не перевищує +/-3,2%.