«Евтаназія»

Поділитися
Одеська прокуратура направила до суду кримінальну справу про розкрадання великих сум посадовими особами ряду підприємств Одеси...

Одеська прокуратура направила до суду кримінальну справу про розкрадання великих сум посадовими особами ряду підприємств Одеси. Організатор злочинного угруповання, якому були підконтрольні підприємства, імітував власну смерть, щоб уникнути слідства, проте оперативники викрили це шахрайство, повідомив на брифінгу в Києві заступник начальника прес-служби Генеральної прокуратури Юрій Бойченко.

Нині організатора злочинного угруповання оголошено в міжнародний розшук. Як свідчить заступник начальника прес-служби, директор СП «Джинджерс», комерційний директор концерну «Приморський» і глава правління «Трансшип» обвинувачуються в розкраданні 4,5 млн. дол. кредитних коштів АКБ «Укрсоцбанк», виділених на програму погашення заборгованості із заробітної плати, сума якої перевищувала 50 млн. грн. Чорноморському морському пароплавству (ст.191 ч.1 «привласнення майна в особливо великих розмірах шляхом зловживання»).

Говорячи про фабулу злочину, представник Генпрокуратури повідомив, що з метою погашення боргів Чорноморського морського пароплавства (ЧМП) група зазначених одеських підприємств об’єдналася з двома кіпрськими компаніями в пул кредиторів, було підписано угоду про спосіб погашення боргів перед бюджетами всіх рівнів.

Згідно з цією угодою, підприємства-кредитори зобов’язалися замість ЧМП сплатити борг перед бюджетом, отримавши від пароплавства три вантажних пароплави та два пасажирських пароплави — «Україна» й «Аркадія» у п’ятирічну безоплатну оренду. Крім того, ЧМП зобов’язалося повертати підприємствам-кредиторам відсоткові ставки кредитних коштів, одержаних ними з метою відпрацювання механізму погашення боргів.

«Підприємства-кредитори одержали в різних банках понад 11 млн. дол. кредитних коштів нібито з метою використання на погашення боргів, прийнятих від ЧМП. Але не повернули їх своєчасно, використовуючи умови угоди для привласнення коштів», — розповів Ю.Бойченко.

За словами заступника начальника прес-служби, ЧМП одержало від «Укрсоцбанку» 4 млн. 200 тис. дол. для поточного ремонту пароплавів. Ці кошти привласнило злочинне угруповання шляхом використання підконтрольних компаній і банківських установ, розміщених у офшорних зонах.

На початку 1998 року організатор угруповання, використовуючи підроблені документи на право власності пароплавів «Аркадія» та «Україна», оформив заставу цих суден на користь естонського кредитного банку та кредитної компанії США, одержавши 6 млн. 800 тис. дол. кредитних коштів.

«Неповернення кредитних коштів призвело до відчуження пароплава «Аркадія» вартістю 11 млн. грн. на користь кредитора за рішенням суду США», — додав Ю. Бойченко.

На сьогодні, за його словами, знято безпідставні боргові зобов’язання українським і іноземним кредиторам на суму 11 млн. грн. і 4 млн. 377 тис. дол. Відшкодовано збитків на суму 5 млн. 776 тис. дол., 11 млн. грн., призупинено відчуження теплохода «Україна» на 12 млн. грн.

Ця кримінальна справа, наголосив Ю.Бойченко, цікава тим, що організатор злочину, аби ухилитися від слідства, з допомогою близьких родичів зімітував власну смерть і поховання на одному з київських цвинтарів. «Документи про смерть було поширено в Україні та США, проте допити й перевірки встановили, що ця людина жива. Під час ексгумації виявилося, що трупа в могилі немає, — фіктивне поховання», — додав Ю. Бойченко.

Як відомо, у вересні минулого року господарський суд Одеської області порушив справу про банкрутство державної судноплавної компанії (ДСК) «Чорноморське морське пароплавство». У липні 2003 року Мінтранс і Одеська обласна держадміністрація ухвалили спільну програму тривалістю до 2005 року, спрямовану на виведення державної судноплавної компанії із кризи. Заходи програми включають, між іншим, повернення коштів ЧМП у розмірі 43,8 млн. дол., заморожених на рахунках колишнього Зовнішекономбанку СРСР (нині борговим агентом з цих питань виступає Зовнішекономбанк РФ. — ІФ), а також боргів пароплавству: НАК «Нафтогаз України» — 22,6 млн. дол., НБУ — 5 млн. дол., Міноборони — 6, 6 млн. грн.

Серед заходів — також створення Мінтрансом стабілізаційного фонду для підтримки ДСК у розмірі 50 млн. грн., зміна статуту ЧМП із включенням нових видів діяльності, запровадження проекту будівництва житла з використанням земельних ділянок, які належать пароплавству, відновлення судноплавства в територіальних водах України — з допомогою держоб’єднання «Укрморпорт».

На сьогодні флоту ДСК «ЧМП» фактично не існує. Практично всі судна ЧМП (за часів колишнього СРСР їх було близько 400. — ІФ) у 90-ті роки було передано офшорним компаніям або продано за борги на аукціонах.

Відповідно до озвучених Мінтрансом результатів аудиту ЧМП 2000 року, обсяг зовнішньої заборгованості компанії оцінювався в 95 млн. дол., внутрішньої — у 220 млн. грн.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі