ГОНКА ЗА ЛІДЕРОМ

Поділитися
Щомісячний підрахунок кількості абонентів мобільного зв’язку в Україні вже став традицією для вітчизняних операторів...

Щомісячний підрахунок кількості абонентів мобільного зв’язку в Україні вже став традицією для вітчизняних операторів. Кінець вересня ж — ще й кінець третього кварталу, а за його показниками можна робити більш-менш реальні прогнози результатів року. Підсумки третього кварталу для багатьох були несподіваними: UMC уперше за останні два роки обігнала «Київстар». За станом на 30 вересня кількість абонентів, які обслуговуються мережею UMC, становила 2,55 млн., тоді як у «Київстару» — 2,51 млн. У мобільних компаній другого ешелону — «Голден телекому» і WellCOM — як і раніше, по 38 тисяч. DCC не розсекречує точне число абонентів; експерти оцінюють його в 140 тисяч.

На 31 серпня 2003 року кількість абонентів UMC становила 2,35 млн., зростання абонентської бази протягом місяця — понад 203 тис. абонентів, або 9%. За підсумками кварталу, число абонентів зросло на 26% і сягнуло 527 тисяч, що помітно більше, аніж у конкурента (див. нижче). При цьому кількість абонентів віртуального мобільного оператора «Джинс», який обслуговується мережею UMC, на кінець кварталу перевищила 155 тис. (зростання у вересні — 99,4 тис.). Усього ж із початку року абонентська база компанії зросла на 51% — майже в півтора разу. Як бачимо, обгоном конкурента щодо кількості абонентів UMC зобов’язана насамперед «Джинсу».

Що стосується «Київстару», то, як повідомив журналістам віце-президент компанії Тронд Мо, її абонентська база в третьому кварталі збільшилася на 311 тис. клієнтів, або на 14,2%. У першому півріччі приріст абонентів «Київстару» становив 344 тис., або 18,5%. Нагадаємо — про досягнення рубежу в 2,5 млн. абонентів «Київстар» відрапортував усього два тижні тому — 23 вересня. Попри заяву віце-президента, за словами прес-служби компанії, офіційних даних про кількість абонентів за станом на кінець третього кварталу ще немає. Можна припустити: якби менеджмент компанії точно знав, що вона вища, аніж у конкурента, то ці цифри неодмінно були б опубліковані.

Обидві компанії заявляють, що враховують лише активних абонентів. За методикою UMC із числа «контрактників» виключаються абоненти, які «мовчать» понад два місяці, а за даними «Київстару» — більш як три місяці, «пріпейдні» у обох операторів виключаються з «бази» після трьох місяців «мовчання».

Зазначимо основні чинники, які вплинули на динаміку кількості абонентів обох операторів. У обох компаній значно зросли обсяги продажів послуг передоплаченого сервісу, викликані зниженням вартості стартових пакетів і збільшенням періоду безкоштовного поновлення послуги. Так, вартість стартового пакета послуг Ace&Base від «Київстару» впала до 99 грн. (18,9 дол.). Щоправда, при цьому до 25 грн. (5 дол.) зменшилася і сума, яка надходить на рахунок абонента при активації; вона становить лише 25% вартості стартового пакета (для послуги Sim-Sim від UMC — 46%).

І UMC, і «Київстар» запровадили тримісячний термін безкоштовного поновлення послуги. При цьому «Київстар» обмежив можливість прийому SMS-повідомлень і внутрішньомережних вхідних дзвінків по закінченні терміну дії пакета, і «асю-васю» тепер не можна використовувати в економічному режимі пейджера (за що багато хто її любив).

Свою роль зіграло й удосконалення тарифів обох операторів при викликах на обрані номери (зменшення вартості пільгової хвилини в послузі «Сім’я» від UMC і поява «Улюбленого номера» у «КС»). За прогнозами аналітиків, відрив UMC збережеться до кінця року, багато в чому завдяки запровадженій з 1 жовтня 30—50-відсотковій знижці на місцеві виклики в рамках послуги «UMC Область». Якщо, звісно, «Київстар» не піде на значне зниження абсолютних тарифів.

Зменшення темпів зростання абонентської бази «Київстару», завдяки якому став можливий обгін його найближчим конкурентом, багато в чому було зумовлено тим, що майже три тижні на мережу компанії важко було додзвонитися. Ця проблема виникла через стрибок трафіка після запровадження 19 вересня безкоштовних вхідних. За даними преси, компанія витратила на підготовку до такого стрибка близько 10 млн. дол., а за інформацією самої компанії — «проблеми із дозвоном вирішено», проте повідомлення про локальні перевантаження в просторі й часі з’являються й досі. На думку експертів, це викликало як скорочення притоку, так і деякий відтік абонентів компанії, у тому числі й корпоративних (для них якість зв’язку життєво необхідна). А це вже може призвести до подальшого відставання в показниках дохідності абонента, за яким «Київстар» традиційно посідав останнє місце серед колег.

За даними фінансової компанії Dragon Capital, на кінець третього кварталу мобільне проникнення (відношення загального числа абонентів до населення країни) склало 11,1%. Частка ринку UMC зросла на 3% і становить 48,3%, частка ринку «Київстару» впала на 1,9% і становить 47,6%. Експерти Dragon Capital оцінюють річний результат UMC у 3 млн. абонентів, або 49,3% ринку (обидва показники з початку року зростуть, відповідно, на 78% і на 3,9%). Загальне ж число мобільних абонентів в Україні на кінець 2003 року, за даними компанії, складе 6,1 млн. (річне зростання — на 64%). Мобільне проникнення становитиме 12,9% (річне зростання — на 5,1%).

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі