Танкери з російською нафтою застрягли біля Кореї через проблеми з оплатою – Reuters

Поділитися
Судна стоять на мілині біля порту Йосу

14 танкерів завантажених 10 мільйонами барелів російської нафти сорту Sokol тижнями стоять на мілині біля берегів Південної Кореї, не проданими через санкції США і проблеми з оплатою. Про це повідомляє Reuters з посиланням на дані двох трейдерів та дані судноплавства.

Труднощі з продажем сорту Sokol, є одним з найсерйозніших викликів, з якими зіткнулася Москва після запровадження санкцій Заходу, і одним з найсерйозніших перебоїв в експорті російської нафти за останні два роки, зазначає Reuters.

Станом на 26 січня 14 суден, завантажених цією нафтою застрягли в південнокорейському порту Йосу, в тому числі 11 суден типу Aframax і три дуже великих нафтових судна (VLCC), свідчать дані LSEG, Kpler і трейдерів.

Обсяг нафти, що зберігається в танкерах, відповідає 45 дням видобутку на колись працюючому проекті «Сахалін-1», з якого у 2022 році вийшла американська компанія Exxon Mobil. 

Джерела Reuters повідомили, що супертанкери La Balena, Nireta і Nellis з приблизно 3,2 мільйонами барелів на борту, які зараз знаходяться поблизу південнокорейського Йосу, діють як плавуче сховище для російської нафти. Раніше вони приймали нафту з кількох суден Aframax за схемою «судно з судна», що дозволяло заощадити на фрахті.

Відвантаження російської нафти для Indian Oil Corp затримується через проблеми з оплатою, що змушує найбільший нафтопереробний завод Індії використовувати свої запаси і купувати більше нафти на Близькому Сході. Джерело, близьке до Indian Oil Corp, повідомило, що компанія не очікує найближчим часом отримати жодних поставок нафти Sokol через розбіжності щодо того, в якій валюті буде здійснюватися оплата.

Нагадаємо, що Росія випередила Саудівську Аравію і стала найбільшим постачальником сирої нафти до Китаю у 2023 році – до найбільшого у світі імпортера нафти. Через зменшення ціни на нафту та західні санкції й обмеження, доходи російського бюджету від експорту нафти та газу у 2023 році знизилися на чверть у порівнянні з 2022 роком. 

Як утримати нафтовий експорт Росії у межах встановленої стелі цін? Що робити з «тіньовим» танкерним флотом та страховими компаніями, які допомагають агресору обходити обмеження ціни? На ці запитання відповідає Олег Гетман у статті «Оптимістичний тренд: із листопада валютна виручка РФ за нафту різко скоротилася» на ZN.UA.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі