До кінця тижня комісія інженерів і технологів підрядника та виробника має з’ясувати причини падіння балок під час реконструкції Дегтярівського шляхопроводу.
Підрядник несе відповідальність за всі процеси на об’єкті, сказав у етері телеканалу «Київ» столичний міський голова Віталій Кличко.
«Роботи, що проводяться на цьому об’єкті, відносяться до робіт із підвищеною небезпекою. Тому за їх організацію і виконання відповідальність несе виключно підрядна організація. Усунення всіх наслідків буде здійснюватися за рахунок підрядника. Зазначу, що збитків міському бюджету не завдано. Але може дещо зміститися термін виконання робіт. Вартість же самої реконструкції шляхопроводу не збільшиться», – наголосив Віталій Кличко.
Очільник Києва додав, що переможцем відкритих торгів через систему Prozorro стала компанія «RDS». Вона запропонувала найменшу вартість та відповідну кваліфікацію. За його інформацією, група компаній «RDS» входить у ТОП-5 дорожньо-будівельних компаній в Україні. Із 2005 року має досвід виконання робіт із будівництва доріг, мостів, аеродромів. Колектив налічує 2 800 чоловік та близько 800 одиниць техніки. І подібні роботи компанія виконувала неодноразово.
На сайті Віталія Кличка вказують, що з 2020 року Дегтярівський шляхопровід перебував у аварійному стані. Щоб запобігти падінню частини аварійного мосту, у 2022 році місто здійснило протиаварійні роботи з демонтажу 4-х деформованих балок прогонової будови. Вже в поточному році, згідно з розробленим проєктом на замовлення КК «Київавтодор», підрядна організація ТОВ «RDS» розпочала реконструкцію шляхопроводу у складі транспортної розв’язки. Зокрема, проєкт реконструкції передбачає демонтаж існуючого шляхопроводу та влаштування нових конструкцій (мостове полотно, прогонові будови, опори, фундаменти), влаштування нових трамвайних колій, ремонт підземних і надземних комунікацій, а також благоустрій прилеглої території. Передбачені проєктом і влаштування велодоріжки на тротуарах та облаштування шляхопроводу засобами безбар’єрного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
Нагадаємо, експериментальні балки Дегтярівського шляхопроводу на вулиці Олександра Довженка у Києві, які обвалилися 30 вересня, використовувалися також для будівництва мосту у Бородянці Київської області.