У Києві частково можуть закрити червону гілку метро. Все залежить від того, чи підтвердить експертиза аварійність мосту Метро, заявив голова постійної комісії Київради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестиційної діяльності Андрій Вітренко.
Він повідомив, що вже два роки міст Метро доволі «втомлений». Однак кошти на його капітальний чи будь-який інший ремонт з цього приводу спрямували з бюджету лише цього року.
«Два роки на це ніхто не звертав уваги, просто констатували такий факт. Якщо покаже експертиза, що міст Метро треба буде закривати, зараз виділені кошти на розробку проєктно-кошторисної документації, на створення відповідних пошукових робіт», – заявив Вітренко в ефірі телемарафону.
Він зазначив, що у разі підтвердження аварійності мосту, буде вимога, закрити його. Вітренко назвав закриття мосту Метро апокаліптичним сценарієм.
«Тому що ми всі розуміємо, яке значення мають мости для міста Києва, що їх катастрофічно не вистачає. Це стратегічні об'єкти для пересування не лише громадян. У нас в країні воєнний стан, який пов'язаний з певними обмеженнями і необхідністю ресурсного забезпечення діяльності Сил оборони. Тому це страшна подія, яка може статися будь-якої миті», – додав Вітренко.
При цьому в Київській міській держадміністрації запевнили, нібито підсилення опор мосту Метро не вплине на роботу метрополітену. Проведення робіт заплановано на наступний рік.
«Мережею шириться чергова хвиля брехні, яку медіа поширюють, не розібравшись. На сьогодні розробляється проєктна документація щодо підсилення опор мосту. Уже наступного року заплановано виконання цих робіт. Наголошую, на роботу метрополітену виконання робіт не вплине. «Червона» гілка метро працюватиме в штатному режимі»,– процитували в КМДА директора Департаменту транспортної інфраструктури Руслана Кандибора.
Про те, що міст Метро перебуває у передаварійному стані повідомлялося ще в 2018 році. Тоді у корпорації «Київавтодор» зазначили, що протягом 2017-2018 років КП «Київавтошляхміст» виконало спеціальні обстеження 121 споруди. Першочергового ремонту, за його даними, вже тоді потребували три шляхопроводи в Києві, серед яких міст Метро через Русанівську протоку.
Своєю чергою співавтор проєкту моста Георгій Росновський в інтерв'ю «Громадському радіо» розповів, що міст Метро може завалитися будь-якої миті, якщо міська влада не проведе його реконструкцію найближчим часом. Він також зазначив: «Міст мав простояти 100 років (збудований у 1965 році – ред.), якщо за ним стежити. Але цей міст Метро вже через років 30 почав викликати великі побоювання. Тому що обстеження показало, що там багато тріщин і арматура в поганому стані. Чому все це відбувається? Під час будівництва дві напіварки стягують стяжкою, в якій перебувають пучки арматур, так ось ці пучки арматур як слід не ізолювали». На думку Росновського, капітальний ремонт мосту б не допоміг. Він зазначив, що потрібна реконструкція споруди.