У випусках новин українських телеканалів висвітленню діяльності провладних політиків приділяється удвічі більше часу, ніж опозиціонерам - 63% проти 29%. Діяльності інших політсил було присвячено 8% ефірного часу.
Про це свідчить дослідження «Моніторинг українських новин», проведене Академією української преси за участю співробітників Інституту соціології НАН України.
Експерти проаналізували лютневі випуски новин каналів УТ-1, 1+1, «Інтер», «Новий канал», ICTV, СТБ, ТРК «України» і ТВІ.
Згідно з дослідженням, текст якого є у розпорядженні ZN.UA, найбільше уваги правлячій коаліції приділив канал УТ-1: у політичних новинах їм надано 80%, у опозиції - всього 16%. За ним йде 1+1 - 68% проти 24%.
Найбільш збалансовано діяльність провладних політиків і опозиціонерів представлена на СТБ (відповідно, 49% проти 34%) і на ТВІ (52% проти 40%).
Найпопулярнішою політичною персоною теленовин лютого є прем'єр-міністр Микола Азаров. За місяць його пряма мова (синхрон) була подана у випусках новин тривалістю загалом 609 секунд. Президент Віктор Янукович значно відстав від голови уряду з результатом 365 секунд. Третій - глава парламентської фракції Партії регіонів Олександр Єфремов, «світився» у новинах 292 секунди.
Варто зазначити, що фігурант головного політичного скандалу лютого, викривач корупції у Верховній Раді Роман Забзалюк посів лише четверту позицію (261 секунда).
Зазначимо, що синхрони Віктора Януковича в лютому найбільше були представлені на каналах 1+1 і ICTV, пряму мову Миколи Азарова найчастіше можна було почути в новинах на «Інтері», УТ-1 і TVI. «Новий канал» віддавав перевагу Олександру Єфремову, ТРК «України» Сергію Власенкe, а СТБ - Володимиру Литвину.
При цьому Віктор Янукович зберіг за собою позицію політика, якого найчастіше згадували в новинах. Його ім'я згадується в 11% новинних сюжетів. На другому місці Юлія Тимошенко з показником 8,7%, третій за згадуваністю - Микола Азаров (7%). !zn
Читайте також:
Українські телеканали відмовляються від політичних новин заради прогнозу погоди
Друковані ЗМІ скоротили доходи від реклами у 2011 році, інтернет - збільшив
Нацрада позапланово перевірить 9 каналів: мало уваги приділяють дітям