Минулого року Україна вдруге взяла участь у міжнародному порівняльному дослідженні PISA, організованому Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОСЕР). На підставі анкетування керівників навчальних закладів, проведеного в рамках дослідження, вдалося проаналізувати, які пов’язані з учителями чинники впливають на успішність українських учнів, пише Оксана Онищенко у статті «Новий «PISA-шок» чи надія? Про що розповіло свіже дослідження PISA».
«В нашій країні найгостріше порівняно з референтними країнами стоїть проблема поганої підготовки вчителів до занять. Також у нас — один із найвищих у нашій референтній групі відсотків учнів, які навчаються в школах, де вчителі не зважають на індивідуальні потреби окремих учнів та занадто суворі з ними. Це були дані анкет керівників шкіл», – пише авторка.
Водночас за її словами, анкетування учнів дає дещо оптимістичнішу картину. Зокрема, 89% українських підлітків погодилися або повністю погодилися з тим, що вчителі в їхніх закладах освіти ставляться до них доброзичливо. Ще 78% погоджуються з тим, що вчителі ставляться до них із повагою. З тим, що вчителі цікавляться їхнім добробутом, погодились 81% дітей.
При цьому 42% підлітків переконані, що їхні вчителі були б занепокоєні, якби вони прийшли до школи засмучені. Водночас 7% учнів повідомили, що вчителі залякували їх, а 8% відчували, що їхні вчителі ставилися до них погано.
Нагадаємо, анкетування також виявило в Україні проблеми з якістю шкільної інфраструктури, навчальних матеріалів і цифрових ресурсів. Щоправда, на результати щодо якості інфраструктури в Україні могла вплинути війна. Крім того, стало зрозумілим, що існує проблема з педагогічними кадрами, однак з цим стикається не лише Україна.