Нинішня освітня криза – найбільша і найгірша за останнє століття, свідчать дослідження Світового банку, про що розповідає операційна директорка громадської спілки «Освіторія» Анна Сидорук у статті «Як Україні долати освітні втрати».
У звіті Світового банку The State of Global Learning Poverty: 2022 Update йдеться про те, що внаслідок освітньої кризи, яку посилила пандемія Covid-19, приблизно 70% десятирічних дітей у країнах з низьким і середнім рівнем доходу не можуть зрозуміти після прочитання простий письмовий текст – порівняно з 57% до пандемії. Згідно з підрахунками кредитно-фінансової установи, наслідки ковіду для освіти коштують світовій економіці 17 трильйонів доларів.
Дослідження The New York Times свідчить, що для подолання спричинених ковідом освітніх втрат знадобиться від трьох до п'яти років.
Уряди різних країн і освітні організації наразі працюють над тим, щоб долати освітні втрати, напрацьовують різні методики. Але за інформацією Світового банку, лише 19% країн мають затверджені плани з мінімізації освітніх втрат.
Водночас в Україні до наслідків пандемії додаються результати повномасштабної війни: вимушена пауза в навчанні, пошкоджені і зруйновані школи, блекаути, неможливість організувати очні заняття в деяких регіонах.
«Україна живе в пекельному вирі війни. Очевидно, що все це впливає на освіту в країні і спричиняє освітні втрати», – резюмує експертка.