Український клуб аграрного бізнесу (УКАБ) виступив проти ухвалення Верховною Радою України у другому читанні законопроєктів №10168-2 та №10169-2 про "чорне зерно", оскільки вони не враховують застереження та пропозиції агроспільноти і містять очевидні недоліки, повідомляється на сайті бізнес- об'єднання.
УКАБ висловив занепокоєння через відсутність у законопроекті №10168-2 тестового режиму для впровадження запропонованих механізмів серед експортерів аграрної продукції, тоді як аграрна спільнота пропонувала встановити перехідний період терміном у шість місяців.
Крім того, процедура контролю 20% обсягу валютної виручки (неповернутої за останні 12 місяців) для застосування нульової ставки з експорту окремих видів аграрної продукції створюватиме невизначеність без своєчасного надходження інформації від банків, переконані у бізнес-асоціації.
У законопроекті також немає чіткого механізму відображення та періодичного оновлення інформації в електронному кабінеті платника податків, який дозволяв би зробити правильний вибір ставок оподаткування ПДВ для операцій експорту.
Водночас у документі є можливість державного втручання у відносини суб'єктів через норму про застосування договірної (контрактної) вартості окремої аграрної продукції як бази оподаткування для операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту цієї продукції.
Норма про можливість зупинення в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрації розрахунків коригування до податкової накладної вимагатиме додаткового часу та зусиль для проходження процедури відновлення їх реєстрації, створить ризики дефолту за контрактами; а норма про те, що у податковій накладній одиниця виміру може бути лише в кілограмах, не відповідає практиці обліку виробників та експортерів насіння.
"Уряд України у тримісячний термін після опублікування повідомлення про введення в дію системи простежуваності сільськогосподарської продукції має забезпечити використання даних такої системи. Проте норма доведення до експортерів інформації про початок використання такої системи відсутня. Водночас експортери аграрної продукції повинні мати впевненість у тому, що реєстрацію їхніх митних декларацій не буде зупинено через відсутність інформації від податкових органів", - пояснили в УКАБ.
Аналізуючи законопроект № 10169-2, експерти УКАБ вважають, що правило про утримання в одній митній декларації інформації лише по одному товару та реквізитах однієї відповідної податкової накладної призведе до додаткових фінансових витрат експортерів.
Контроль фактурної вартості, зазначеної у митній декларації, щодо відповідності мінімально допустимим експортним цінам, який пропонується здійснювати митним органам, дублюватиме контроль вартості за цими операціями з боку податкових органів.
Запропонований механізм контролю на відповідність мінімально допустимим експортним цінам, на думку бізнес-спільноти, не повинен поширюватися на ціни за форвардними контрактами, встановленими до дати запровадження такого механізму.
"Враховуючи вищесказане, УКАБ закликає депутатів виважено підійти до зміни процедури адміністрування експорту окремої аграрної продукції та не підтримувати законопроекти №10168-2 та №10169-2. Норми цих законопроектів не враховують інтереси сумлінних експортерів аграрної продукції та дублюють запроваджені раніше механізми верифікації експортерів та валютного виторгу", - резюмували в УКАБ.
Нагадаємо, вже завершився матраж та розпочалися випробувальні роботи найбільшого в Європі перевантажувального терміналу для перевалки сільгосппродукції. Про це повідомила Grampet Group, яка є інвестором проекту та лідером приватних залізничних вантажних перевезень у Румунії, пише Forbes Romania.