Існує вірогідність, що через новий закон про мобілізацію, який набере чинності уже 18 травня, деякі товари не будуть возити автотранспортом, зокрема автопальне. Крім того, в Україні стане більше жінок-водіїв, а якась частка ринку перевезень відійде до польських гравців.
Поставки та ціни
Відповідно до нового закону, щоб водії далекобійники могли виїхати з України, їм необхідно мати спеціальний QR-код. А отримати його можна лише пройшовши ВЛК і оновивши дані в ТЦК.
Наразі вже спостерігається відмова деяких компаній відправляти бензовози за кордон через часті випадки залишення машин і втечі водіїв. Однак, як пише видання Телеграф, деякі експерти вважають, що ринок автопального може пристосуватися до скорочення кількості водіїв. Оскільки «завдяки» страйку польських фермерів та перевізників, імпорт бензину та дизпального автотранспортом вже зменшився до 15%, а таку частку цілком можна перекрити залізницею.
Трохи складнішою може бути ситуація із скрапленим газом, адже на вантажівки припадає третина від балансу ринку. Але все одно колапс на ринку пального відміняється. Пальне буде.
Аналогічна ситуація і з іншими товарами. Щоправда зросте навантаження на залізницю, і тут виникає питання щодо її можливостей.
Ринок
А от на ринку праці можливі неабиякі зміни. Зокрема, до перевезень мають намір долучити водіїв-жінок.
Крім того, перевезеннями в Україну можуть зацікавитися логістичні компанії з сусідніх держав, зокрема Польщі. А в такому разі ціни на товари в магазинах, скоріш за все, знову зростуть.
Нагадаємо, що Кабмін планує підвищення акцизу на дизель та бензин, що може викликати хвилю закриття бізнесів та підвищення рівня безробіття. Це також матиме негативний вплив на ціни. У бідь-якому випадку за новації платити доведеться населенню на АЗС.