Програма "Велике будівництво" згорнута, замість неї в країну зайдуть західні проєкти: в ОП вже знають, як виглядатимуть міста України

Поділитися
Програма Фото ілюстративне. Команда архітектора Дмитра Чулкова так бачить житловий квартал на вулиці Купріна в Маріуполі. © Телеканал 2+2
Немає сенсу відновлювати українські міста у тому вигляді, в якому вони були.

В Офісі Президента вже є каталоги, як виглядатимуть українські міста в результаті спільних зусиль по відновленню країни з боку української сторони та іноземних партнерів, а програму "Велике будівництво" завершено. Про це заявив координатор цієї програми Юрій Голик в українському телеефірі.

За словами Голика, "Велике будівництво" хоча й передбачало реконструкцію об'єктів інфраструктури, все ж програма була розрахована на мирний час. Наразі програму згорнуто.

Тепер замість "великого будівництва" буде програма, плід спільних зусиль української сторони та іноземних партнерів. Крім того, є План відновлення країни, підготовлений урядом.

Як розповів Голик, в Офісі президента вже є каталоги, "якими ми хотіли бачити ці міста".

"Погляньте на Чернігів. Я думаю, немає сенсу відновлювати це та інші міста у тому вигляді, в якому вони були", – наголосив координатор президентської програми.

Відповідаючи на запитання про конференцію в Лугано, він наголосив, що "нас почули".

Нагадаємо, 4–5 липня 2022 року у швейцарському місті Лугано відбулася Конференція з відновлення України.

На Конференції представники української влади презентували План відновлення України, над яким працювала Національна рада з відновлення України від наслідків війни (створена 21.04.2022). Було залучено понад три тисячі експертів з різних галузей, а також міжнародних консультантів. Робота велася в 24 групах із залученням представників міністерств, відомств, Верховної Ради та офісу президента.

На попередньому Ukraine Reconstraction Forum у Лондоні наші міжнародні партнери погодилися з формулою start now: реалізацію програми відновлення і модернізації України потрібно починати зараз, не очікуючи переможного для України закінчення війни.

Модель, що пропонується, передбачає антикорупційний підхід. Вирішується це через формування єдиної платформи з рівною участю міжнародних партнерів (уряди країн і міжнародні організації), влади України (уряд, парламент, офіс президента) та українського громадянського суспільства і бізнесу.

Єлизавета Чижик, ZN.UA

Презентований План розраховано на десять років. Перший етап (2023–2025 роки) передбачає реалізацію 580 проєктів на 350 млрд дол., другий (2026–2032) — 270 проєктів на суму 400 млрд дол.

Щодо Національної програми "Велике будівництво", попри скепсис певної частини суспільства, за два роки в Україні вдалося оновити й побудувати понад 14 тис. км автомобільних доріг - понад 40% основної мережі. Разом з місцевою владою відбудовано понад 600 мостів.

За два роки фінансування програми зросло в п'ять разів. Водночас вартість дорожніх робіт знизилася з 25 млн грн у 2019 році до 20,7 млн грн – у 2021-му завдяки конкуренції та обов’язковій експертизі всіх проектів.

За два роки "Велике будівництво" створило понад 200 тис. робочих місць, що було дуже важливим під час кризи, викликаної пандемією коронавірусу.

Загалом, за оцінками експертів, "Велике будівництво" давало від 1,5% до 4% зростання ВВП України щороку.

Згідно соціологічних опитувань кожен третій громадянин вважав будівництво доріг одним із найголовніших досягнень України у 2021 році, а позитивні зміни в інфраструктурі відзначили понад 60% громадян.

Програма мала підтримку наших партнерів – Європейського Союзу, Світового банку, ЄБРР тощо.

У 2022 році на подальшу розбудову й ремонт доріг було закладено понад 140 млрд грн. Серед іншого розглядалася можливість залучення не лише коштів міжнародних організацій, а й бізнесу.

Цього року мала розпочатися реалізація першого концесійного автобану Краківець – Броди – Львів – Рівне, що мало дати додатковий поштовх для розвитку інфраструктури, а значить – туристичного й транзитного потенціалу України.

Для розвитку туризму в Україні, важливим також розглядався проект "Мале карпатське коло", який включав 640 км автодоріг. Цей проект був покликаний повністю розкрити туристичний потенціал Українських Карпат.

Планувався спільний з молдовською стороною проект Ямпільський міст через річку Дністер.

 

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі