Аналітичний центр StateWatch проаналізував, чому Міністерство оборони України для проведення тендерів на закупівлю черевиків постійно вибирає одного виробника - компанію «Талан». Виявилось, що технічні специфікації, можна сказати, написані під названу компанію. Хоча вони (специфікації) мали б стати запорукою надійних постачань. Про це пише Дарʼя Кузьміна, аналітикиня StateWatch, у статті «Справжній ТАЛАНт: як виробник берців із Сумщини роками домінує на закупівлях МОУ».
Зазначається, що технічні вимоги блокують участь інших виробників взуття у закупівлях МОУ.
«Технічні специфікації для цього взуття розробляє Центральне управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення ЗСУ (ЦУР СМЗ ЗСУ) і чомусь додає рисунки черевиків із логотипом компанії «Талан». Технічні специфікації важливі у тендерному процесі, адже вони визначають критерії, за якими замовник оцінює, чи задовольняє продукція потенційного постачальника його потреби», - пише автор.
Іншими словами, логотип може зупиняти інших виробників від участі в державних закупівлях армійського взуття.
Так, відсутність конкуренції «Талану» забезпечила технічна специфікація 2015 року на закупівлю черевиків. Згідно з нею лиття підошви берців ідентичне до малюнка на підошвах «таланів».
Не можна сказати, що бізнес мовчить і не помічає свавілля. 2016 року львівський підприємець Олександр Божагора подав в АМКУ скаргу на дискримінаційні вимоги Міноборони.
«Вочевидь, чиновники це звернення проігнорували, бо станом на сьогодні специфікації МОУ досі містять рисунки, на яких зображені черевики з логотипом компанії «Талан», - йдеться у матеріалі.
З іншими статтями автора можна ознайомитися за посиланням.