Кабмін шукає приватних інвесторів для кредитування інвестпроектів у морських портах

Поділитися
Кабмін шукає приватних інвесторів для кредитування інвестпроектів у морських портах © ФДМУ/privatization.gov.ua
Інвестиції хочуть компенсувати за рахунок портових зборів.

Уряд хоче залучити приватних інвесторів до модернізації портів. Про це йдеться у проекті постанови Кабінету міністрів "Деякі питання компенсації інвестицій, внесених суб'єктами господарювання до стратегічних об'єктів портової інфраструктури, які є об'єктами державної власності". Натомість в обмін на інвестиції влада пропонує механізм компенсації за рахунок портових зборів.

"У зв'язку з військовою агресією РФ проти України існує проблема недостатнього фінансування морської галузі, у тому числі у зв'язку з недосконалою фіскальною політикою, що призводить до нестачі коштів у державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (АМПУ)", - сказано в записці до проекту ухвали.

Ще до війни потреба ДП "АМПУ" у фінансуванні проектів із ремонту понад 48 причалів становила 12 млрд грн протягом чотирьох років. Адміністрація уклала договори на низку проектів будівництва, проте через брак коштів не змогла реалізувати навіть частини цих проектів. У той же час, АМПУ зобов'язана підтримувати в належному стані портову інфраструктуру, в тому числі причальну. На балансі ДП станом на 24 лютого 2022 року було 265 причалів (вантажних, допоміжних, пасажирських), розташованих у 13 морських портах України, з яких:

  • 20 непридатні для нормальної експлуатації;
  • 37 потребують значних капіталовкладень у найближчі п'ять років;
  • понад 50 потребують відновлення шляхом капремонту чи реконструкції.

Проект Кабміну обумовлює порядок укладання договорів, а також містить зміни до постанови Кабміну №899 від 3 жовтня 2012 року, згідно з якими не обов'язково мати затверджений фінплан для інвестування у модернізацію порту.

При цьому розмір компенсації інвестицій не повинен перевищувати розміру сплачених інвестором коштів. Інвестором може бути юридична особа або фізична особа-підприємець. Інвесторів на одному об'єкті може бути кілька.

У той же час дія нового порядку не поширюватиметься на договори державно-приватного партнерства - концесійні договори та договори оренди державного майна.

Раніше ми писали про те, що українське зерно вивозять залізницею у напрямку морських портів Великої Одеси. Переорієнтацію помітили в "Укрзалізниці". Там розповіли, що фіксується зменшення обсягів передачі зернових вантажів на кордонах із усіма без винятку сусідніми країнами Угорщиною, Словаччиною, Польщею, Румунією.

 

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі